Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Prin veritabilul artist Paul Gauguin care defineste gravura in lemn modernă şi prin stampele japoneze artiştii de la începutul secolului al XX-lea au suportat influenţe benefice. Ei nu au mai privit gravura în lemn ca pe un procedeu de reproducere a unor imagini concepute anterior ci au considerat-o ca pe un material expresiv şi estetic (Edvard Munch, Erich Heckel, Emil Nolde şi Wassily Kandinsky). Grafica şi tehnicile multiplicării actuale vorbesc despre unicitate şi serialitate, o problemă a artei contemporane prin spaţiul urban, procesul industrial şi serialitatea în acest context ca expansiunea publică ca forţa de impact a imaginii şi efectele asupra semnului, tehnici ale serializării- de la primele procedee ale gravurii la obsesia multiplicării şi a copiei tehnologiilor actuale.
Criteriul selectiei grupului de tineri expozanti din diaspora si Romania, absolventi ai Facultatii de Arte, Timisoara ( cu invitatul de onoare, Ana Adam, si subsemnata, curator,absolvente ale Academiei de Arte Vizuale din Cluj) a fost cel al performantelor obtinute in tehnica tiparului inalt ,xilogravura si linogravura de la bidimensional la tridimensional, aportul adus in lumea artelor grafice contemporane romanesti si internationale prin , experienta, experiment comunicare si innoirea limbajului in acest domeniu.
Prof.univ.dr.
Suzana Fantanariu / visual artist
e-mail: fantanariu@yahoo.com
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu